top of page

קצת הסטוריה

בין השנים 2022 - 2007 כיהנתי כנבחר ציבור חבר הנהלת הישוב "תל ציון-כוכב יעקב". במהלך כהונתי קידמתי טיפול בקושי משמעותי שניצב בפני התושבים והוא נושא התחבורה הציבורית, זאת מתוך תחושת שליחות פנימית אמיתית לעזור לציבור התושבים, נטולי רכב פרטי, להתנייד בצורה עצמאית תוך שימוש בתחבורה הציבורית.

בתל ציון הגדלתי ב-400% את תדירות הקווים בישוב, ואף שיניתי ושיפרתי את מסלולי קווי התחבורה הציבורית לרווחת התושבים וכך עברו הרבה בעלי רכב לנסיעה באוטובוסים.

לאחר מספר שנים, ולאור ההצלחה בשיפור בתחבורה הציבורית בתל ציון, התמודדתי במכרז ולקחתי על עצמי את תפקיד "אחראי התחבורה ציבורית" מטעם עיריית בית שמש.

בית שמש היא עיר צומחת בה חיים כיום כ-180,000 תושבים, וקצב הגדילה של העיר הוא מהגבוהים בישראל (כ-8% בשנה). רוב התושבים, מעצם אופיה הדמוגרפי של העיר, עושים שימוש תדיר ובלעדי בתחבורה הציבורית, ועל כן היה מדובר במשימה ובפרוייקט בקנה מידה אדיר.

כאשר נכנסתי לתפקיד גיליתי כי הביקוש לנסיעות בתחבורה ציבורית הינה גבוהה משמעותית מן ההיצע הקיים, הן בתדירות, הן בפריסת הקווים. בשלב ראשון, ניצבה בפני המשימה לפעול להבאת התחבורה הציבורית למצב שבו היא מצליחה למלא יעודה ולשרת את תושבי העיר בצורה מספקת. בשלב שני, היה עלי לשמר גידול מתמיד ועקבי התואם את קצב גידול האוכלוסייה. כך פעלתי לטיוב המסלולים, הכנת תוכניות רב שנתיות בשיתוף משרד התחבורה לכל העיר, תוך התייחסות לשכונות חדשות העתידות לקום, התייחסות לצרכי התושבים ברמה עירונית ובין-עירונית, הוספת מסופים בשכונות, דאגה למסופי לילה, חדרי נהגים, נתיבי תחבורה ציבורית, תוספת תחנות, תוספת קווים חדשים עירוניים ובינעירוניים. כיום התחבורה הציבורית בעיר בית שמש יצאה מהמשבר הגדול בו הייתה, עם פריסת קווים שמשתפרת והולכת ונהגים רגועים אחרי קפה ושירותים.

בוגר קורס תכנון תחבורה ציבורית של ה"טכניון".

הדברים שלמדתי, הניסיון שצברתי והתכונות האישיות שלי - הרצון לסייע לזולת, היכולת לתכנן וכישוריי הבינאישיים, הם אלו שמאפשרים לי להצליח בפרויקטים שניהלתי.

יועץ תחבורה ציבורית

©2023 by יועץ תחבורה ציבורית

bottom of page